Ενάντια στην κατασκευή αεροδρομίου στο Καστέλλι Πεδιάδος – Εκδήλωση Παρασκευή 26/2/2010

Ενάντια στην κατασκευή αεροδρομίου στο Καστέλλι Πεδιάδος – Εκδήλωση Παρασκευή 26/2/2010

‘Ωρα 17:00 παρέμβαση-αντιπληροφόρηση ( πλατεία  ελευθερίας )

Ώρα 19:30συζήτηση ενημέρωση για το  θέμα ( κατάληψη ευαγγελισμού)

……………………………….

ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟ ΙΔΕΟΛΟΓΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, Ο  ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΗ & ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Ένα από  τα  βασικά  εργαλεία  της  εξουσίας  είναι  ο  επαναπροσδιορισμός  λέξεων  και εννοιών που έχουν «θετικό» πρόσημο στις συνειδήσεις των ανθρώπων, με τέτοιο τρόπο ώστε  τα  εγκλήματα  της  να  συγκαλύπτονται  ή  να  εξωραΐζονται  και  να  νομιμοποιούνται κοινωνικά. Έτσι, η λέξη «ανάπτυξη» παρουσιάζεται σαν μια ευνοϊκή αλλαγή σύσσωμης της  ανθρωπότητας,  αποκρύπτοντας  τον  πραγματικό  της  στόχο  που  είναι  η  καθυπόταξη και ο έλεγχος ολοένα και περισσότερων πλευρών της κοινωνικής ζωής και του φυσικού περιβάλλοντος στην κυριαρχία της οικονομίας και του κέρδους.

Εδώ  και  χρόνια,  με  μπροστάρη  τη  σημαία  της  «ανάπτυξης»,  χωριά ερήμωσαν  και  πόλεις  γέμισαν  ασφυκτικά  από  ανθρώπους  και  τσιμέντο. Τεράστιες  εκτάσεις  δάσους,  είτε  καταστράφηκαν  για  να  γίνουν  γεωργικές μονοκαλλιέργειες,  είτε  κάηκαν  μαζί  με  ζώα  και  ανθρώπους  και  πάνω  στις στάχτες τους φύτρωσαν βίλες, εξοχικά, πολυτελείς οικισμοί και ξενοδοχειακά συγκροτήματα.  Γη  και  νερό  μολύνθηκαν  και  μολύνονται  από  απόβλητα, φυτοφάρμακα   και   λιπάσματα.   Η   ατμόσφαιρα   κατακλύζεται   από   αέριους ρύπους.   Ποτάμια   με   γάργαρα   νερά   θάφτηκαν   κάτω   από   πολύβουες λεωφόρους   ή   γέμισαν   χρώμιο   από   τα   λύματα   βιομηχανιών.   Παραλίες μετατράπηκαν  σε  τεράστιες  δεξαμενές  πετρελαίου.  Πυρηνικά  εργοστάσια τινάχτηκαν   στον   αέρα   σκορπίζοντας   ραδιενέργεια   σε   τεράστια   έκταση. Άνθρωποι   πέθαναν   από   καρκίνο,   πνευμονοκονίαση   και   καρδιοπάθειες ζώντας κοντά ή δουλεύοντας σε εργοστάσια και ορυχεία…και όλα αυτά είναι μόνο  κάποιες  ελάχιστες  πτυχές  της  όλης  κατάστασης.  Ο  παραλογισμός αυτός, ή καλύτερα, η αντίληψη που τοποθετεί πάνω απ’ όλα το κέρδος (μικρό για  τους  μικρομεσαίους,  μεγάλο  για  τους  “μεγάλους”)  έχει  στιγματίσει  τις εποχές που ζούμε αλλά και το μέλλον μας. Καθημερινά παρακολουθούμε να υποβαθμίζεται  το  φυσικό  περιβάλλον  για  να  μπορούν  να  βρίσκονται  τα γρανάζια της οικονομίας σε διαρκή κίνηση, πάση  θυσία.

  • Αεροδρόμιο στο Καστέλλι

Στο    παραπάνω    αναπτυξιακό    πλαίσιο    εντάσσεται    και    το    διεθνές αεροδρόμιο  στο  Καστέλλι  Πεδιάδος.  Το  έργο  αυτό  θα  πρέπει  όλοι  μας  να σκεφτούμε  και  να  δούμε  ποιους  τελικά  εξυπηρετεί.  Ρίχνοντας  μια  ματιά  στα δεδομένα,    αντιλαμβανόμαστε  ότι   ένα  αεροδρόμιο     τέτοιου   μεγέθους (αντίστοιχο αυτού των Σπάτων) το μόνο που προωθεί είναι τα συμφέροντα:

–  κατασκευαστικών   εταιριών    μεγάλου    βεληνεκούς   (π.χ.    του    ομίλου Μπόμπολα)

–  πολυεθνικών   εταιριών   διαχείρισης   αερολιμένων   (π.χ.   η   γερμανική Hochtief)

–  πολυεθνικών  και  τοπικών  ταξιδιωτικών  γραφείων  (π.χ.  Nekermann  – Thomas Cook – Παπακαλιάτης)

–  τοπικών και διεθνών μεγαλοξενοδόχων

–  και  τέλος  μία  μερίδα  κατοίκων  του  Ηρακλείου,  οι  οποίοι      ναι  μεν (επιτέλους) θα ανακουφιστούν από το θόρυβο και τη ρύπανση, αλλά με τεράστιο κόστος σε βάρος μιας μεγάλης σχετικά «παρθένας» περιοχής της κεντρικής Κρήτης. Άσε που στην πραγματικότητα το κράτος δεν   θα διώξει  το  αεροδρόμιο  από  την Αλικαρνασσό  επειδή  ξαφνικά  θυμήθηκε τους κατοίκους. Δεν το απασχολεί η καθημερινή τους ταλαιπωρία, όπως δεν το απασχόλησε όλα αυτά τα χρόνια.

Τα  βασικά  επιχειρήματα  των  υπέρμαχων  του  έργου  αυτού  είναι,  ως συνήθως,  η  δημιουργία  νέων  θέσεων  εργασίας  και  η  ανάπτυξη  με  γενικούς όρους. Τα επιχειρήματα αυτά είναι εύκολο να αντικρουστούν, αρκεί κανείς να επισκεφτεί έστω μία φορά τα Σπάτα, να επικοινωνήσει με τους ντόπιους καινα  ρωτήσει  τι  τους  προσέφερε  το  αεροδρόμιο.  Η  απάντηση  τους  θα  είναι : υποβάθμιση,       θόρυβο   και    μόλυνση.  Το     συγκεκριμένο     αεροδρόμιο     το εκμεταλλεύονται  μεγάλες  εταιρίες  και  πολυεθνικές  εμπορικές  αλυσίδες  που δεν έχουν καμία σχέση με τις ανάγκες της τοπικής κοινότητας.

  • Θέσεις Εργασίας & Τουρισμός

Το   επιχείρημα   περί   νέων   θέσεων   εργασίας   αποτελεί   μία   από   τις συνηθισμένες ψεύτικες υποσχέσεις που χρησιμοποιούνται για να ξεγελάσουν τους  κατοίκους  και  να  δεχθούν  τέτοιου  τύπου  έργα.  Μεγάλο  μέρος  των θέσεων  είναι  ήδη  καλυμμένο,  ενώ  η  εντοπιότητα  δεν  παίζει  κανένα  ρόλο σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε. Επιπλέον, δεν γίνεται κανένας λόγος γιατις    χιλιάδες    θέσεις   εργασίας   που    θα   χαθούν    από   την    αναγκαστικήεγκατάλειψη της γεωργίας, της κτηνοτροφίας και άλλων δραστηριοτήτων της περιοχής.

Όσον  αφορά  την  άποψη,  ότι  με  την  κατασκευή  του  αεροδρομίου  θαέχουμε  περισσότερες  αφίξεις  τουριστών,  αυτό  είναι  μια  απροκάλυπτη  και δόλια  παραπλάνηση.  Οι  υπέρμαχοι  θα  πρέπει  να  βάλουν  καλά  στο  μυαλό τους ότι δεν έχουν να κάνουν με ηλίθιους.  Τα νούμερα στον τουρισμό χρόνομε  τον  χρόνο  όλο  και  μειώνονται,  και  δεν  είναι  ένα  αεροδρόμιο  ή  λίγο  πιο φτηνές  πτήσεις  αυτό  που  περιμένουν  οι  ξένοι  για  να  προτιμήσουν  το  νησί. Επίσης άχρηστο είναι το ίδιο το low budget μοντέλο του τουρισμού, το οποίο προωθείται.  Τους  all  inclusive  βραχιολιοφόρους  τους  αρμέγουν   έτσι  και αλλιώς   μόνο   οι   μεγαλοξενοδόχοι,   οι   οποίοι   καλά   θα   κάνουν   να   μην ονειρεύονται  ακόμη  περισσότερα  κέρδη  και  να  αρκεστούν  με  τα  «λίγα» εκατομμύρια   που   βγάζουν,   ξεζουμίζοντας   το   ντόπιο   και   ξένο   εργατικό δυναμικό.  Είναι  καιρός  να  συνειδητοποιήσουμε  ότι  τα  κέρδη  αυτά  δεν  είναι δικά μας, δικά τους είναι. Εμείς στην καλύτερη θα κάνουμε τους σερβιτόρους, κολλώντας ένσημα τσίμα-τσίμα για το ταμείο ανεργίας…

  • Περιβαλλοντικές & Οικονομικέςοινωνικές Επιπτώσεις

Εκτός από όλα αυτά, η κατασκευή και λειτουργία του αεροδρομίου θα έχει βλαβερές επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον και κατά συνέπεια στη ζωή της ευρύτερης περιοχής. Τα καυσαέρια τα οποία εκπέμπονται από τα αεροσκάφη προκαλούν  ρύπανση  της  ατμόσφαιρας  και  έχουν  μεγάλη  συμβολή  στην επιδείνωση   του    φαινομένου     του    θερμοκηπίου    και   της    συνακόλουθης κλιματικής  αλλαγής.  Πέραν  όμως  των  επιπτώσεων  που  παρατηρούνται  στα ανώτερα  στρώματα  της  ατμόσφαιρας,  σημαντική  είναι  και  η  ρύπανση  που σημειώνεται όχι μόνο στην περιοχή των αεροδρομίων και τις γύρω περιοχές, αλλά και όπου πετούν αεροσκάφη σε σχετικά χαμηλό ύψος. Όσον αφορά το σχεδιαζόμενο  αεροδρόμιο  στο  Καστέλλι  κάνουν  λόγο  για  430  και  πλέον πτήσεις το 24ωρο, δηλ. 17-30 αεροπλάνα την ώρα. Αυτό σημαίνει όχι μόνο ασταμάτητο  και  εκκωφαντικό  θόρυβο  που  θα  ακούγεται  πολλά  χιλιόμετρα μακριά νύχτα και μέρα, αλλά και τεράστιες ποσότητες ρύπων και καυσαερίων. Αυτές σε συνδυασμό με την πίσσα και το μπετόν θα κάνουν την ατμόσφαιρα αποπνικτική,  ιδιαίτερα  σε  περιόδους  νηνεμίας  που  η  συχνή  πάχνη  της Πεδιάδας θα δεσμεύει τους αέριους ρύπους.

Η  δημιουργία  του  αεροδρομίου  θα  καταστρέψει  ελαιώνες,  αμπελώνες, δασώδεις & θαμνώδεις εκτάσεις, φυσικούς βοσκότοπους κ.α. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα  την  επιδείνωση  του  φαινόμενου  της  ερημοποίησης  στην  Κρήτη λόγω αλλαγής χρήσης γης και υποβάθμισης της μορφολογίας του εδάφους. Ταυτόχρονα,   η   γεωργία   και   η   κτηνοτροφία   στην   ευρύτερη   περιοχή   της Πεδιάδας θα εγκαταλειφθούν εξαιτίας της απώλειας γης, των ρύπων από τα καυσαέρια  που  φτάνουν  πολύ  μακριά,  της  λειψυδρίας,  της  ρύπανσης  του εδάφους και του υδροφόρου ορίζοντα. Η πεδιάδα   θα πάψει πια να είναι μια είναι  πλούσια  περιοχή       σε  παραγωγή  ελαιολάδου,  σταφυλιών,  σταφίδας, κρασιού,  ρακής,  σιτηρών  και  κηπευτικών.  Όσες  καλλιεργήσιμες  εκτάσεις μείνουν  θα  παράγουν  προϊόντα  σε  μια  μολυσμένη  περιοχή  καθιστώντας επικίνδυνη την κατανάλωση τους.

Τέλος,  μεγάλο  μέρος  άγριων  ζώων  και  πτηνών  που  βρίσκονται  στην ευρύτερη περιοχή θα εξαφανιστούν ή θα μεταναστεύσουν σε άλλες περιοχές της  καταστροφής  των  φωλιών  τους,   της  δυσκολίας  στην  εύρεση  τροφής  & νερού και του θορύβου από την κατασκευή και λειτουργία του αεροδρομίου.

  • Εν Κατακλείδι

Πρώτα  οι  κάτοικοι  της  ευρύτερης  περιοχής  της  Πεδιάδας,  αλλά  και  όλοι μας,  θα  πρέπει  να  συνταχτούμε  στον  αγώνα  που  γίνεται  από  διάφορα κομμάτια της κοινωνίας ενάντια σε συμφέροντα, τα οποία με «δούρειο ίππο» την ανάπτυξη έρχονται να υποβαθμίσουν ακόμη περισσότερο το φυσικό μας περιβάλλον  (βλ «πράσινη» ενέργεια στο Αποπηγάδι Χανίων, Μονή Τοπλού, λιμάνι Τυμπακίου, γήπεδα γκολφ κτλ).

Η  τοποθέτηση  αυτή  δεν  έχει  να  κάνει  με  ιδεολογίες  ή  κάποιες  δήθεν περιβαλλοντικές ευαισθησίες, Είναι πρωταρχικό ζήτημα ποιότητας ζωής, δικό μας και των γενεών που θα ακολουθήσουν. Το περιβάλλον δεν θα έπρεπε να ανήκει σε κανένα μικρό ή μεγάλο επιχειρηματία, που θέλει να κερδοφορήσει καταστρέφοντάς το. Αν είναι να αναπτύξουμε κάτι, αυτό θα πρέπει να είναι η συνείδησή   μας,   το   να   σεβόμαστε   τον   τόπο   και   τον   εαυτό   μας,   το   να δημιουργήσουμε    συνθήκες  αυτάρκειας και   αυτονομίας      ώστε    να        μην κρεμόμαστε από τα «απ’ αυτά» του εκάστοτε μεγαλοκαρχαρία.

ΟΤΑΝ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΓΗ, ΘΑΛΑΣΣΑ & ΑΕΡΑ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΠΩΣ ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΔΕΝ ΤΡΩΓΕΤΑΙ…

Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΟΛΥΝΣΗΣ ΔΕΝ ΚΑΘΑΡΙΖΕΤΑΙ, ΑΝΑΤΡΕΠΕΤΑΙ

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΣΤΟ ΚΑΣΤΕΛΛΙ ΠΕΔΙΑΔOΣ

………………………………………….

Κατεβάστε :

1.κείμενο της κατάληψης ευαγγελισμού ενάντια στην κατασκευή αεροδρομίου στο Καστέλλι Πεδιάδος

2.Μπροσούρα της κατάληψης ευαγγελισμού ενάντια στην κατασκευή αεροδρομίου στο Καστέλλι Πεδιάδος

…………………………………..

Μετά το τέλος της εκδήλωσης ακολουθεί αυτοδιαχειριζόμενο καφενείο για οικονομική ενίσχυση της εφημερίδας δρόμου Απατρις :