ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ



Τις ανεξάρτητες παραγωγές της Κατάληψης Ευαγγελισμού μπορείτε να τις κατεβάσετε απο:

http://www.diymusic.org

και

http://www.black-tracker.gr/.

Διαμοιρασμός οπτικοακουστικού και έντυπου υλικού

Επίσης μπορείτε να τις βρείτε καθε Παρασκευή στο αυτοδιαχειριζόμενο καφενείο της κατάληψης.

1. Η ιστορία του Πύργου(dvd)
2. Αντιμετωπίζοντας τα στοιχεία για τις 11/9(dvd)
3. Μια ρεμπέτικη Ιστορία(dvd)
4. Ενημερωτικό ντοκυμαντέρ μικρής διάρκειας ενάντια στην κατασκευή λιμανιού κοντέινερ στο τυμπάκι(dvd)
5. Συναυλία 1 Χρόνος κατάληψη(cd)
6. Ενα πειραματικό σάουντρακ για την ιστορία του πύργου(cd)
7. Συναυλία Ηip-Hop(cd)

………….

1. Η ιστορία του Πύργου(dvd)

Η ιστορία του Πύργου – Ενα σύγχρονο παραμύθι μιας παλιάς εποχής

Μια ομάδα νέων με όνειρα, αποφασίζει να τα στεγάσει σε ένα κτίριο. Οι ιδιοκτήτες του όμως έχουν άλλα σχέδια. Ενοχλημένοι από τις παράνομες δραστηριότητες των νεαρών, προσπαθούν να τους διώξουν. Τα μέσα που διαθέτουν είναι ισχυρά. Όμως οι κουρσάροι αγαπάνε τη ζωή και δε θα παραδωθούν τόσο εύκολα. Στην πορεία πολλά θα προκύψουν.

“Κάνοντας αυτή την ταινία θέλαμε να αποδείξουμε πρώτα σε μας αλλά και σε όσους θα παραμερίσουν τις όποιες προκαταλήψεις για τον ερασιτεχνικό κινηματογράφο και θα τη δουν, ότι είναι εφικτή η δημιουργία μιας ταινίας με ελάχιστα χρήματα και χωρίς καμία προοπτική κέρδους, μόνο και μόνο για να εκφράσουμε το μήνυμα μας χωρίς να σκεφτόμαστε τις εμπορικές προεκτάσεις. Ότι είναι δυνατή η ύπαρξη χώρων και διαδικασιών που δεν εξυπηρετούν κάποιο σκοπό, τουλάχιστον όχι κάποιον με βάση τα συγχρονα δεδομένα της αγοράς της ψυχαγωγίας. Και σε πρακτικό βαθμό πιστεύουμε πως το πετύχαμε. Σε ποιοτικό επίπεδο πιστεύουμε πως πετύχαμε, όχι επειδή η ταινία είναι τεχνικά άρτια ή οι ερμηνείες αξιοπρόσεκτες, αλλά επειδή όλα αυτά δεν έχουν σημασία όταν προσπαθείς να δεις πίσω από αυτά στο μήνυμα που θέλουν να περάσουν οι δημιουργοί ή εν τέλει στο όποιο μήνυμα λαμβάνει κανείς από αυτήν.

Οι μόνοι που είναι υπεύθυνοι για την επιτυχή ολοκλήρωση της είναι αυτοί που ο καθένας με τον τρόπο του συμμετείχαν σε αυτήν. Φυσικά τίποτα από όλα αυτά δεν θα ήταν εφικτό αν δεν υπήρχε η κατάληψη ευαγγελισμού (που ήταν και η αρχική έμπνευση για το σενάριο) και όλος ο κόσμος που την στηρίζει και παλεύει για την επιβίωση της σε ένα σύστημα που είναι απόλυτα εχθρικό απέναντι σε οτιδήποτε δεν συμμερίζεται τη λογική του κέρδους και του εύπεπτου μηνύματος. Σ΄αυτούς καθώς και σε όλους τους χώρους που αντιστέκονται ακόμη στην ευκολία του δούνε και λαβείν είναι αφιερωμένη αυτή η ταινία.

Η ταινία μπορεί να διανεμηθεί και να προβληθεί ελεύθερα αρκεί να μην χρησιμοποιηθεί για εμπορικούς σκοπούς.”

Η σκηνοθετκή ομάδα.
Κατάληψη Ευαγγελισμού, Ηράκλειο

2. Αντιμετωπίζοντας τα στοιχεία για τις 11/9(dvd)

μετάφραση και επεξέργασια βίντεο ενος αμερικάνικου ντοκυμαντέρ που θέτει ερωτήματα σχετικά με την επίθεση στους δίδυμους πύργους

3. Μια ρεμπέτικη Ιστορία(dvd)

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ
Μια ρεμπέτικη ιστορία (Λίγα λόγια για το ντοκιμαντέρ)

“Τα ρεμπέτικα είναι μικρά, απλά τραγούδια πού τραγουδούν απλοί άνθρωποι. Αν και κατ’ αρχήν ερωτικά, τα ρεμπέτικα είναι κατά βάθος μάλλον κοινωνικού περιεχομένου τραγούδια. Ή εποχή που πρωτοεμφανίστηκε το ρεμπέτικο τραγούδι είναι κοντινή μεν, εξαιρετικά άγνωστη δε. Ούτε τα αίτια αναπτύξεως, ούτε οι αρχικές επιδράσεις, ούτε οι πρώτες εστίες του ρεμπέτικου είναι επακριβώς γνωστές. Υποτίθεται ότι η Ερμούπολη, το Ναύπλιο, η παλιά Αθήνα, η Σμύρνη, η Πόλη, η Αλεξάνδρεια και η Θεσσαλονίκη είναι οι χώροι όπου γεννήθηκε, όχι τυχαία, το ρεμπέτικο τραγούδι. Και υποτίθεται ότι αυτό έγινε στα τέλη του παρελθόντος αιώνος. Ο Παπαδιαμάντης, στα διηγήματα του ομιλεί για καντάδες σε κορίτσια με κιθάρες, μαντολίνα και φυσαρμόνικες. Στην Αθήνα πριν εκατό χρόνια θριάμβευε η Ιταλική μουσική, μα κάποια κρυφή αντίδραση υπέβοσκε…

Κατά πάσα πιθανότητα πολλοί και αξεχώριστοι όροι συνέτειναν στη διαμόρφωση του ρεμπέτικου τραγουδιού. Το κωμειδύλλιο της περιόδου Τρικούπη ίσως ένας παράγων γεννήσεως του ρεμπέτικου ,η παράδοση του δημοτικού τραγουδιού, τα τραγούδια της ταβέρνας και της Ανατολής, τα στιχάκια των λαϊκών ημερολογίων, οι παθητικοί αμανέδες, οι βυζαντινοί ψαλμοί, η άνοδος και σχεδόν ταυτόχρονη πτώση της αστικής τάξεως, οι βαλκανικές μελωδίες, ο πόλεμος του 1897, η καταστροφή του 1922, η πλημμύρα της προσφυγιάς, οι τεκέδες και η ζωή της φυλακής θεωρούνται σαν άλλοι τέτοιοι παράγοντες.

Πάντως από το 1922, και εν συνεχεία για μια δεκαετία, κυριάρχησε το σμυρνέικο στυλ στο ρεμπέτικο τραγούδι. Η κάθαρση του ρεμπέτικου από το λαϊκό, που σηματοδοτεί το τέλος του ρεμπέτικου αλλά και μιας μακραίωνης παρουσίας του τρίχορδου στην ρεμπέτικη μουσική, ξεκινά ουσιαστικά το 1953 συμφιλιώνοντας την αστική τάξη με το μπουζούκι, προσαρμόζοντάς το στη νέα τάξη πραγμάτων με την τέταρτη χορδή που του προσθέτει ο Μανόλης Χιώτης.

Αυτή η ταινία αποτελεί μια ανεξάρτητη παραγωγή & μια αντιεμπορική & αυτοοργανωμένη προσπάθεια ύστερα από την ανάγκη κάποιων ατόμων που προήλθε μέσα από συλλογικές συζητήσεις και αποφάσεις να δημιουργηθεί ένα ντοκιμαντέρ για την ιστορία του ρεμπέτικου τραγουδιού από τη γέννηση του μέχρι και την κάθαρση του, συμβαδίζοντας παράλληλα με τα ιστορικά γεγονότα της κάθε περιόδου αντίστοιχα. Δεν πρόκειται για ένα καθαρά πολιτικό ντοκιμαντέρ, γι’ αυτό και δεν εμβαθύνει σε πολιτικές αναλύσεις, αλλά για ένα μουσικό —κοινωνικό — πολιτικό, που σαν σκοπό έχει να αναδείξει όσο μπορεί την επίδραση της μουσικής εκείνης της περιόδου στον άνθρωπο με όλα τα σχετικά μηνύματα που μεταδίδει το τραγούδι σαν μέσο ψυχαγωγίας, έκφρασης και δημιουργίας.

Σήμερα, ορισμένες δεκαετίες μετά την άνθηση του ρεμπέτικου, αυτοί οι κόσμοι του παρελθόντος σκεπάζονται από ένα πέπλο λήθης. Η επίσημη ιστορία τις αγνοεί, το ενδιαφέρον είναι περιορισμένο ίσως αυτό είναι αποτέλεσμα των δυσκολιών που παρουσιάζει η διερεύνηση ενός δύσβατου πεδίου μελέτης. Έλλειψη μονογραφιών και συστηματικών εργασιών, παρεμβάσεις ελληνοκεντρικών θεωρήσεων, μύθο-ποιητικές λαογραφικές μαρτυρίες, ανυπαρξία ερευνητικών αρχείων και ντοκουμέντων κοινωνικής ιστορίας είναι οι συνθήκες τις οποίες θα συναντήσει όποιος θα θελήσει να ασχοληθεί σε ερευνητικό πεδίο με την ιστορία του ρεμπέτικου τραγουδιού.

Έργο αναμφίβολα δύσκολο γι’ αυτόν που θέλει να αποκωδικοποιήσει τις μουσικό -κοινωνικό-πολιτικό -ιστορικές συνάφειες χωρίς να πέσει στην παγίδα μιας εξωραϊστικής και περιοριστικής λαογραφικής καταγραφής- γι αυτό και αποτελεί μια μικρή προσέγγιση στην ιστορία του ρεμπέτικου κυρίως λόγω έλλειψης ιστορικών-κοινωνικών στοιχείων καθώς φωτογραφικού-τηλεοπτικού υλικού.

…Μερικοί υποστηρίζουν πως το ρεμπέτικο πέθανε. Κάποιοι όμως λένε, πώς μπορεί να θεωρηθεί νεκρό ένα είδος τραγουδιού το οποίο τραγουδιέται ακόμη;”

Κινηματογραφική Ομάδα Κατάληψης Ευαγγελισμού
ΜΑΡΤΙΟΣ 2006

4. Ενημερωτικό ντοκυμαντέρ μικρής διάρκειας ενάντια στην κατασκευή λιμανιού κοντέινερ στο τυμπάκι(dvd)

Πρόκειται για μια μικρή προσπάθεια προσέγγισης πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα που σαν σκοπό έχει την άμεση και γρήγορη αντιπληροφόρηση ως Ντοκυμαντέρ μικρής διάρκειας (10min) και περιγάφει πως λειτουργεί ένας διαμετακομιστικός σταθμός κοντέινερ και τι μειονεκτήματα εχει καθώς και την άποψη μας ενάντια στην κατασκευή ενός τέτοιου λιμανιού κοντέινερ στη νότια Κρήτη.

Κατάληψη Ευαγγελισμού, Μάης 2007

5. Συναυλία 1 Χρόνος κατάληψη(cd)

Audio CD ζωντανή ηχογράφηση απο την συναυλία που πραγματοποιήθηκε στις εκδηλώσεις για τον 1 χρόνο της κατάληψης(17/5/03)

6. Ενα πειραματικό σάουντρακ για την ιστορία του πύργου(cd)

περιέχει κάποια τραγούδια και συγκεκριμένο ακουστικό υλικό απο την ταινία

7. Συναυλία Ηip-Hop(cd)

Live πειραματικό CD – Mini Audio CD – Νοέμβρης 2006

Ζωντανή ηχογράφηση από τη Hip-Hop συναυλία της Κατάληψης Ευαγγελισμού (Ηράκλειο, Κρήτης) με τους Παραβατες, Παράνοια και DJ Differ.

tracklist:
01.ΠΑΡΑΒΑΤΕΣ – ΝΑ ΜΙΛΑΣ ΝΑ ΓΕΛΑΣ ( EXTRA INTRO MIX )t
02.ΠΑΡΑΒΑΤΕΣ – EXEI XAΣEI THN MEΡA
03.DJ DIFER – Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ
04.DJ DIFER – ΜΕΣ ΣΤΗ ΦΥΛΑΚΗ
05.ΠΑΡΑΝΟΙΑ – ONE LIFE